EN
 FR

Rebranding Azelis, van een house of brands naar een branded house

Na 10 jaar van fusie en overname koos Azelis resoluut voor een nieuwe bedrijfsstrategie: een nieuwe matrixstructuur en een centraal headquarters moeten van Azelis een sterke pan-Europese speler maken. Tijd rijp om ook het merk aan te pakken en de bedrijfsstrategie te vertalen naar een merkstrategie. Hiervoor schakelt Azelis Lemento in. 

In een eerste fase creëren we een nieuwe merkarchitectuur en bepalen we samen met alle business units de gewenste merkpersoonlijkheid. Vervolgens vertalen we de merkstrategie in de visuele en verbale bouwstenen van het merk. Met als baseline "Refreshing chemical distribution" laten we dit bedrijf evolueren van een house of brands naar een branded house, van een bedrijf met meer dan 30 merken naar een bedrijf met slechts één merk, Azelis. Binnen de merkarchitectuur krijgt elke business unit een eigen verbale descriptor en een eigen kleurcode. Vervolgens staan we in voor de volledige implementatie en uitwerking in alle mogelijke communicatietools. Azelis is refreshed en klaar voor een volgende succesvolle 10 jaar.

 

 

Laatste nieuws


Stroomlijnen van Teams, SharePoint, OneDrive en Office365  [+]

Interne communicatie voor Port of Antwerp  [+]

Corporate rebranding voor Corilus  [+]

Oprichting WeChange: de partner in change management  [+]

Lemento genomineerd voor HR Excellence Awards 2018  [+]


 

© 2023 Lemento
Stanislas Leclefstraat 18
BE-2600 Berchem
T +32 3 218 10 30
info@lemento.com

THINK
Corporate identity audit
Brand strategy
Brand architecture
Brand positioning
Corporate branding toolkit

CREATE
Logo design
Name creation
Visual and verbal identity
360° Branding
CI implementation

GROW
Brand launch
Corporate communication
B2B Communication
Employer branding
Internal communication

MANAGE
Brand guidelines
Logobank
Imagebank
Microsoft Office solutions
Online brand platform
 EN
 FR